Corona retningslinjer - Hjemmehold og officials
Vi har alle et ansvar for at overholde de anbefalinger, der er nationalt gældende. Husk at blive hjemme, hvis I oplever symptomer. Vi håber, at vi stadig kan få en masse gode oplevelser sammen i Idrætscenter Jammerbugt, selvom vi er underlagt diverse restriktioner. Vi er
ligesom alle andre forpligtet på at overholde de gældende retningslinjer i det omfang de passer til vores rammer. Alternativt er vi nødsaget til at lukke ned for flere parametre.
Vi opfordrer alle til at downloade smittestop-app’en.
Der skal sprittes hænder ved ankomst. I vil få anvist, hvor I kan klæde om, hvis det ønskes. Desuden orienteres I om mulighed for opvarmning den pågældende dag.
Omklædning:
Vi kan tilbyde omklædnings- og badefaciliteter i begrænset omfang. Vi opfordrer alle til at komme omklædt hjemmefra. Hvis man benytter omklædningsrummene, SKAL man spritte bænke, knagerækker og håndtag af efter brug. Der er sprit og klude i omklædningsrummene.
Vi har omklædningsrum af forskellige størrelser til rådighed - alt efter, hvor mange andre aktiviteter, der er i centeret samtidig. I omklædningsrummene må der være mellem 2 og 8 ps. til primært stående omklædning, og
mellem 5 og 16 til primært siddende omklædning/samtale.
Husk en meters afstand i badet.
Opvarmning:
Der kan være tale om begrænset mulighed for opvarmning. Det kommer an på, hvor mange andre aktiviteter, der er i centeret samtidig. Vi har flg. muligheder for opvarmning: Han Herred Hallen, mellemgang ved svømmehal og gymnastiksal. Vi efterstræber, at opvarmningsmulighederne deles mellem hjemme- og
udehold.
Kampafvikling:
Hvis man spiller første kamp, kan der varmes op på i hallen. Ellers må man først gå ind i hallen, når de to andre hold er ude, og der er sprittet af.
Der må gerne skiftes side i halvlegen - uden at spritte af. Hallen må dog ikke forlades.
Efter slutfløjt skal hallen forlades med det samme, så tidtager kan spritte bænke, målstolper og tidtagerbord. Derefter er der så adgang for de næste hold.
Cafeteria:
Vores cafeteria er som udgangspunkt åbent. I skal rette jer efter de retningslinjer, der gælder
der.
Opgaver til vores trænere ved vores hjemmekampe:
Alle (ungdoms)trænere/-holdledere er ansvarlige for at finde tidtagere (gerne to stk.) + to ekstra hjælpere til alle hjemmekampe. Lav en turnus - ordning, ligesom med kørsel osv. En samlet liste for jeres hjemmekampe sendes til Anne på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller Flemming på Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., så vi har styr på, hvem der
er sat på som hjælpere til de enkelte kampe.
Deres opgaver er:
- 2 til entre:
- Der sørges for, at alle spritter hænder, når de bevæger sig til og fra hallen.
- Der skal sørges for, at der ikke kommer for mange tilskuere ind. Der udleveres en hynde til hver tilskuer.
- Der sørges for, at alle tilskuere sidder ned og holder en meters afstand under hele kampen.
- Håndtag og vandhaner til/på toiletter i gangen sprittes af efter kampen
- Der sørges for, at alle tilskuere kommer ud af hallen. Hjælpere og tilskuere skal huske at spritte hænder.
- Hynder lægges i bunken, så de er klar til næste kamp (Lav gerne ny bunke med de brugte hynder - men de må gerne genbruges. Folk har sprittet hænder både før og efter brug).
- 2 tidtagere:
- Døren nederst i hallen åbnes, så der kan luftes ud imellem kampene.
- Udskiftningsbænkene sprittes af (evt. også i pausen, hvis der byttes ende).
- Målstolper i begge ender sprittes af.
- Tidtagerbordet sprittes af. Hvis det er samme tidtagere, skal det blot gøres, før man forlader bordet.
- Håndtag til Han Herred Hallen sprittes af.
- Giv besked til de næste hold, når de må komme ind - når ovenstående er gjort.
- Luk døren nederst i hallen, så vi er klar til næste kamp.